Fjordingar!

Idag är alltså dagen då de uppdaterade fjordingarna anlände på Jorvik, en dag jag tror många väntat på. Jag måste faktiskt inleda med att säga att jag är ganska besviken, inte på hästen i sig men på allt runtomkring. Innan var man tvungen att verkligen kämpa med kallternas rykte för att få lov att rida runt på en fin fjording, det var inget som kallterna gav bort till vem som helst, man var tvungen att förtjäna det. Pågrund av det tycker jag att det är väldigt orimligt att james ska ha fått några hästar att sälja till vem som hellst, nej, där får ni underkänt Starstable!
 
Gångarterna är mycket bättre än vad jag trodde, traven är riktigt gullig och även skritten och galoppen ser ganska bra ut. Där hade jag defenitvit fel om att den skulle vara ful vilket än en gång bevisar att man inte ska döma precis allt utifrån teasern. Svansarna dock! Usch måste jag bara säga, för min del är det den som gör att det inte blir något köp. Den ser helt okej ut på isabellblacken men är fortfarande inte så fin som jag önskar. På brunblacken är den enlgit mig helt hemsk, texturen är helt konstig och det sticker ut små konstiga taggar överallt. Det blir hursomhelst inget köp för mig just nu, kanske i framtiden om svansen inte ser så himla ful ut på kommande färger.
 
Fjordingarna var inte allt vi fick idag, vi fick även en helt egen spolspilta i vårt stall! Riktigt roligt måste jag säga, jag älskar ju lite rollspel! Kul att man kan göra flera olika saker också, tre stycken närmare bestämt, duscha, svampa av eller borsta. Att det funkar som daglig skötsel är ju också en liten rolig detalj! 
Vad tycker ni om fjordingarna och den nya spolspiltan?
 
 
 

Kommentera här: