Nya fjordingar!

Nu är det ju så att fjordingarna har försvunnit från Jorvik! Inte länge dock för på onsdag kommer det en helt ny modell. En teaser har redan släppts och den hittar ni längst ner i inlägget. Jag måste erkänna att jag har lite blandade känslor inför dethär. Gillade verkligen inte den gamla modellen då jag tyckte att gångarterna var hemska vilket hela tiden hindrade mig från att rida på min kära Snowgaze, däremot är de ju borta helt, inte som dem andra raserna somn ändå fått sig en plats på hästmarknaden. Just det att dem inte är tillgängliga alls kan jag känna är lite tråkigt för nyare spelare som då inte kommer få möjligheten att köpa en gammal modell.
 
Hursomhelst, vad tycker jag då om själva hästen i sig? Jo, själv är jag inte så himla förtjust i den. Jag vet att månmga tycker om den men jag själv känner att den är lite väl "cartoonig" alltså att det ser ut lite som att den är tecknad. Speciellt luggen är väldigt fyrkantig och ser inte så värst verklighetstrogen ut. Sen måste jag bara nämna svansen! Tycker verkligen att något har gått snett där! Den ser ut som en ända stor bugg, helt kantig och färgerna ser konstiga ut. Gångarterna också! Tycker själva kroppen känns som att den rör sig för lite i förhållande till benen, den liksom flytar fram lite grann... Speciellt i skritten. Traven och galoppen tycker jag dem fått till riktigt bra. Färgerna är också väldigt fina, gillar speciellt brunblacken, inte lika förtjust in den grå. Ögonen också! Dem har verkligen lyckats få till det lilla busiga i blicken, precis som det ska vara på en liten ponny! Tror däremot inte att det blir något köp för mig denhär gången, även fast det finns mycket jag gillar hos den vet jag inte riktigt om jag kommer rida den något... Men, men, vet att det kan komma att ändras när den är i spelet, kanske ser den inte lika "tecknad" ut när den väl är här, och kanske inbillar jag mig bara att gångarterna är konstiga, jag har ju faktiskt bara sett den från några vinklar!
Vad tycker du om den nya fjordingen?
 
 

Kommentera här: